אין ספק כי האינטרנט מהווה הזירה המרכזית דרכה אנחנו פועלים כיום. אשר אנחנו רוכשים מוצר מסוים, זה המקום הראשון בו נבדוק. האם הדברים אמורים גם לגבי מציאת חברת הובלות, צעד הכרחי לכל עוברי דירה או משרד? ובכן, כפי שנראה מיד, התשובה לכך היא חיובית בהחלט.
הכרת התחום
הסיוע הראשון של האינטרנט נוגע להכרת שדה המשחק בתוכו אנחנו פועלים. במקרה הזה, ניתן ללמוד לא מעט על הובלות בכלל, ועל החברות הפועלות בתחום בפרט. קיימים באינטרנט רשימות מקוונות של נותני שירותים בתחום, אינדקסים דוגמת דפי זהב וכן הלאה. על מנת להקל על החיפוש, הרי שניתן לברור ביניהן על פי אזור פעילות, התמחות ספציפית (למשל, הובלות קטנות אל מול הובלות משרדים), שירותים נלווים וכן הלאה.
כך, ניתן ללמוד לא מעט על כל חברת הובלות, ולראות האם היא מתאימה למשוואה שמנסים ליצור.
קריאת חוות דעת
בדומה לתחומים אחרים, הרי שגם בהובלות ניתן להבחין בין חברות טובות יותר לפחות. לא כולם יודעים, אבל את האבחנה הזו ניתן לבצע גם באמצעות האינטרנט. באתרים הכלליים, או אפילו בפורומים שונים המוקדשים להובלות, ניתן לקרוא חוות דעת על החברות השונות, ואף להפנות שאלות על כל אחת מהן: מה כוללת הובלות דירה דרכן? אילו שירותים נלווים מוצעים? וכן הלאה.
כאשר עושים זאת, מומלץ להיזהר, ולקרוא בעירבון מוגבל חלק מהתגובות. זאת מכיוון שבאינטרנט פועלים לא מעט בעלי עניין, אשר רושמים תגובות מוטות על מנת לשבח את החברה בה הם עובדים, או לחילופין מנסים לפגוע במתחרים. רצוי לבקש פירוט נרחב על השירותים שאלה קבלו, לכאורה או שלא, ואולי אף ליצור עימם קשר בנושא.
בחינת אתרי הבית
כל חברת הובלות המכבדת את עצמה מחזיקה היום באתר אינטרנט. אפשר ללמוד לא מעט מביקור בו. ראשית, הרי שככל שהאתר מושקע וידידותי יותר, כך סביר להניח שהחברה נחשבת לאיכותית יותר. לעומת זאת, חברות עם אתר שניכר שהוכן בזלזול, ומכיל מידע שאינו מעודכן, ייתכן שאינה צריכה לקבל עדיפות.
באותה מידה, אתרי הבית, או אפילו הפרופיל ברשתות החברתיות (אם קיים), מאפשר ללמוד על תחומי ההתמחות של החברה. ניתן לקרוא על סוגי ההובלות שהיא מבצעת, כוח האדם העובד בה, הזמינות שלה וכן הלאה.